Dijital Pazarlama Programları Nelerdir?

Dijital Pazarlama Programları Nelerdir?

pazarlama-programları

Dijital pazarlama, bir firmanın sahip olduğu ürün ve hizmetleri online platformlar üzerinden pazarlanmasına yönelik tüm faaliyetleridir. Teknolojinin hızlı bir şekilde ilerlemesinin sonucunda, geleneksel pazarlama yöntemlerinin yerini dijital pazarlama yöntemleri almıştır. Firmalar tarafından, dijital pazarlama araçlarını kullanarak pazarlamaya dayalı hızlı sonuçlar almak mümkündür. Dijital pazarlama faaliyetleri sırasında, etkili bir pazarlama yapabilmek için, firmalar tarafından dijital pazarlama araçlarına hakim olmak gerekmektedir. Klasik pazarlama yöntemlerinin dar bir alana sahip olması, dijital pazarlama yöntemlerinin firmalar ve müşteriler tarafından ilgi görmesine neden olmaktadır.

Dijital Pazarlamanın Temel Unsurları

Dijital pazarlama kavramına ilişkin pek çok pazarlama alanı bulunmaktadır. Bu unsurlar dijital pazarlamanın temelinde yer alan dört temel pazarlama adımına dayanmaktadır. Dijital pazarlamanın temelinde yatan pazarlama platformları: çevrimiçi yapılan pazarlamalar, internet pazarlaması, interaktif pazarlama ve e-pazarlama olmaktadır. Dijital pazarlamanın adımlarından önemli bir tanesi olarak, müşterinin, firmaya ait internet sitesine çeşitli araçlarla çekilebilmesi faaliyetine müşteriyi elde etme adımı denilmektedir. Bu adımda, SEO ayarlarının doğru yapılması ve arama kanallarında üst bölümde görünme yani arama motoru düzenlemesi yöntemi önemli olmaktadır. Bu adımda kullanılan diğer yöntemler; sosyal medya platformu ile yapılan pazarlama, mail pazarlaması, affiliate, viral reklam kullanımı ile pazarlama ve mobil platformu ile pazarlama olmaktadır.

Sosyal Medya Pazarlama Araçları

Sosyal medya üzerinden bir ürün ya da hizmet hakkında tanınırlığın artması, ürünün popülaritesinin yayılması, ürün ya da hizmet hakkında farkındalığın meydana getirilmesi, markanın bilinirliğinin artırılması amaçları ile içerik paylaşımları yapmak, blogların ve sosyal ağların kullanılması ve sosyal ağ üzerinden pazarlama faaliyetleri gerçekleştirmek, sosyal medya pazarlama yöntemleri arasında yer almaktadır. Sosyal medya gibi önemli bir dijital pazarlama aracının etkili kullanılması önemlidir. Bu kadar önemli bir dijital pazarlama aracının verimli kullanılması, firmanın pazarlama sonuçlarına olumlu yansıyacaktır.

Firmalar, sosyal medya araçları ile sosyal medya pazarlaması yöntemini kullanarak daha fazla gelir elde etme imkanına sahiptir. Bu araçlar sayesinde, farklı sosyal medya hesaplarının tek bir uygulama üzerinden kullanılma imkanı bulunmaktadır. Firma, bu araçları kullanarak daha az zaman ve enerji harcamakta ve sosyal medya hesaplarının takibini etkili bir şekilde yapabilmektedir. Farklı platformlarda yer alan hesaplar üzerinden aynı anda paylaşımlar yapabilme, yorumları okuyabilme ve hesapları kontrol edebilme, paylaşılan içeriklere ait istatistiki verileri takip etme gibi pek çok fırsat, bu araçlar ile gerçekleştirilebilmektedir.

  • Hootsuite

Sosyal medya yönetimi konusunda Hootsuite, firmalar tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. Bu araç, firmanın sahip olduğu tüm sosyal medya hesaplarının kontrol edilmesine imkan tanımaktadır. Hootsuite, istenen içeriklerin, ayarlanan tarih ve saatte paylaşılmasına yardımcı olmaktadır. Paylaşımların yönetimi konusunda önemli bir sosyal medya aracıdır.

  • Sprout Social

Sprout Social uygulaması sayesinde de sosyal medya hesaplarının tek elden kontrolü mümkün olmaktadır. Bu uygulama aynı zamanda, sosyal medya hesapları ile ilgili ayrıntılı istatistiki veriler sunmaktadır. Firmalar tarafından, verilere dayanarak, paylaşım yapılan içerikler hakkında yönlendirici çıkarımlar yapmak mümkündür. Paylaşım zamanlamasını da bu araç ile yapma imkanı bulunmaktadır.

  • Buffer

Buffer’ı kullanarak diğer sosyal medya araçları ile sosyal medyada yapılabilecek tüm işlemleri yerine getirmek mümkündür. Bu uygulama da, sosyal medya yönetimi için firmanın zamandan tasarruf etmesine yardımcı olmaktadır. Ayrıca veri analizleri yapmak bu araç ile de mümkündür.

  • Carma

Carma uygulaması sosyal medya araçları içerisinde firmaya ait markanın daha iyi bir şekilde tanınması, sosyal medyada firmanın güçlü ve zayıf yönlerinin analiz edilmesini sağlamaktadır.

Arama Motoru Optimizasyonu Araçları (SEO)

Arama motorunda firma web sitesinin üst sıralarda çıkması, arama motoru optimizasyonu ile mümkün olmaktadır. SEO optimizasyonu yöntemleri ile firmanın tanınırlığı artarken dijital pazarlamanın bir sonucu olarak firmanın ürün ve hizmetlerine olan müşteri talebi de artmaktadır.

  • Google Adwords

Google tarafından sunulan bir reklam hizmetidir. Önemli bir SEO aracı olarak firmanın sunduğu ürün ve hizmetlerin doğru kesime ulaşmasına yardımcı olmaktadır. Firma reklamları tıklandığı zaman, firmanın reklam maliyeti artmaktadır. Firma bu pazarlama aracında toplam bütçeyi belirleme imkanına sahiptir.

  • Google Trends

Firmaların yararlandığı önemli SEO araçlarından bir tanesi de Google Trends uygulamasıdır. Bu uygulama ile son trendleri ve gelişmeleri takip etmek mümkündür. Hangi ülkede, hangi konuda neler olduğunu, son 24 saati baz alarak açıklayan ve firmalara pek çok veri sunan bir uygulamadır. Firmaların son gelişmeleri takip etmesi bakımından önemli bir pazarlama aracı olmaktadır.

  • Positionly

Firmalarla ilgili olarak kullanılan anahtar kelimelerin tüm arama motorlarında yer alan sıralamalarını gösteren bir araçtır. Doğru anahtar kelimeler belirlenerek firmanın bulunabilirliği artmaktadır. Positionly, arama motorunda sıralama ve veri analizini kolaylaştırmaktadır.

  • Ahrefs

Kodlamalarda yer alan etiketten ismini alan yazılım, site içi SEO ve backlink konusunda firmalara yardımcı olmaktadır. Siteye gelen bağlantıları sözcük gruplarına ayırarak, firmanın gözlem yapma kapasitesini artırmaktadır. Bu araç sayesinde backlink analizlerini yapmak kolay ve etkin bir hale gelmektedir.

  • Link Research Tools

Dünyaca ünlü şirketler tarafından da kullanılan bir SEO aracıdır. Link Research Tools tarafından 20’ya yakın araç bulunmaktadır. Bu araçlar sayesinde SEO’ya yönelik pek çok düzenleme yapmak mümkün olmaktadır.

  • Moz

Diğer internet sitelerinden gelen linkler ile ilgili düzenlemelerin yapıldığı bir araçtır. Kaliteli linkler, firma web tasarımı arama motorlarındaki performansını artırmaktadır. Firmanın internet sitesinde yer alan bağlantı çıkışları yüksek olursa sitenin kalite puanı da artmaktadır. Moz aracı ile sitenin link kalitesi ve puanı ölçülebilmektedir.

  • Searchmetrics

Firmanın sahip olduğu internet sitesinin SEO durumunu öğrenmek açısından önemli bir programdır. Firmanın web sitesinde kullanılan anahtar kelimelerin hangi sitelerde kullanıldığını bu uygulama ile görmek mümkündür. Toplanan verilerden raporlama yapılması da uygulamanın sunduğu diğer kolaylıklar arasında yer almaktadır.

  • Semrush

Firmaya ait internet sitesinin hangi anahtar kelimelere ihtiyaç duyduğunu bu araç ile analiz etmek mümkündür. Uygulama kullanılarak firma adına yapılan araştırmalar, etkili sonuçlar sunmaktadır.

İletişim Yönetimi Araçları (CRM Platformları)

Bu araçlar, müşteri yönetimi konusunda firmalara kolaylık sağlamaktadır. Ayrıca firmanın belirli konularda sahip olduğu verileri kullanarak analiz yapılması konusunda da oldukça etkili araçlardır. Markaların müşteri ilişkilerindeki eksikleri gidermede ve bu konuda zaman ve enerji tasarrufu sağlamada firmalara kolaylık sağlamaktadır.

  • Salesforce

Firmaların müşteri ilişkilerini kontrol etmesi, müşteri odaklı bir işyeri oluşturmaya katkı sağlaması gibi konular için tercih edilen bir araçtır. Müşteri bilgilerine yönelik analizler sunarak pazarlamaya dair tüm aşamalarda, firmalar tarafından kullanılmaktadır.

  • HubSpot CRM

Firmanın hangi kanal üzerinden gelir elde ettiğini açıklayarak verimli kanalların tespit edilmesini sağlamaktadır. Bu analiz aracı sayesinde firmanın hangi kanala ağırlık vermesi gerektiği ya da zayıf kalan bölümlere yönelik nasıl stratejiler belirlemesi gerektiğini anlamasına yardımcı olmaktadır.

  • Microsoft Dynamics CRM

Microsoft firması tarafından üretilen bu yazılım, firmaların müşteri ilişkilerini yönetmesi için kullanılmaktadır. Firmaların hizmet sunumu, satış ve pazarlama gibi süreçlerini kolaylaştıran ve müşterilerin taleplerine yönelik olarak, firmayı doğru bir şekilde yönlendiren özel bir araçtır.

Proje Yönetimi Araçları

Firmalar nezdinde yeni projelerin oluşturulması, oluşturulan projelerin yönetilmesi, planlanması ve çalışanlar ile iletişim halinde olunması konularında firmaya kolaylık sağlayan bir proje yönetimi aracıdır. Bu araçlar üzerinden projelere pek çok görev eklenebilmekte ve proje için ekip oluşturulabilmektedir.

  • Basecamp

Firmaların projelerini yönetme konusunda yardımcı olan bir araçtır. İnternet üzerinden kullanılabildiği gibi mobil cihazlar aracılığı ile de kullanılabilmektedir. Şirket genelinde sağlıklı bir iletişim kurulabilmesi için yeterli donanıma sahip bir araçtır.

  • Trello

Firma görevlerinin ve projelerinin geniş bir bakış açısı ile görüntülenmesine imkan tanımaktadır. Yeni projelerin oluşturulması, ekip arkadaşlarının seçilmesi, görevlerin atanması ve görev tarihinin belirlenmesi gibi özellikler sunmaktadır.

E-mail Pazarlama Araçları

Görsel anlamda kaliteli maillerin firma tarafından hazırlanması ve firmanın sahip olduğu müşterilerine gönderilmesini sağlayan pazarlama araçlarıdır. Bu araçlar ile müşterileri, kampanyalardan haberdar etmek ve müşterilerin, önemli olaylar hakkında bilgilendirmeleri mümkündür.

  • MailChimp

Firmanın profesyonel bir şekilde mail göndermesine imkan tanıyan bir uygulamadır. Uygulama sayesinde, mail üzerinden görsel anlamda etkileyici ve dikkat çekici mailler ile pazarlama faaliyetlerinin yapılması mümkün olmaktadır.

  • Constant Contact

Firma tarafından gönderilen maillerin özelleştirilmesi için işlevsel bir uygulamadır. Uygulama, maillerin firma tarafından doğru zamanda gönderilmesine olanak tanımaktadır. Ayrıca mail istatistiklerini bu araç sayesinde etkili bir şekilde görüntülemek de mümkündür.

Yorum Yapın

Web Tasarım Başvuru
Web Tasarım Hizmeti
Modern, şık ve SEO uyumlu web sitenizi oluşturmak için başvurun.
Cart (0 items)

Create your account

Dijitasyon Destek

Genellikle bir kaç dakika içerisinde cevap verir