Youtube Reklam Rehberi

Youtube Reklam Rehberi

youtube-reklamlari

Youtube reklam rehberi ile reklam ve tanıtım çalışmaları için, son yıllarda en çok tercih edilen platformlar arasında yer alan Youtube’da nasıl reklam vereceğinizden bahsedeceğiz. Youtube reklamcılığı markanızı büyütmek ve daha fazla insana ulaşmak istiyorsanız, başvuracağını en önemli ve etkili yöntemlerden biridir. Youtube günümüzde aylık olarak 1,9 milyar aktif kullanıcıya sahip, dünyanın ne önemli trafik alan ikinci sitesi konumundadır. Bu da Youtube platformunu en önemli ve etkili reklam platformu haline getirmektedir.

Youtube Reklamları Nedir?

Youtube reklamları; son günlerin en popüler sosyal medya platformlarından Youtube’da boostlu olarak ifade edilen sponsorlu içeriklerin geniş kitlelerce görülmesini sağlayan hizmettir. Video tabanlı sosyal medya platformu Youtube’da tanıtım, duyuru odaklı video içeriklerinizi Youtube reklamlarıyla kolaylıkla ön plana çıkarabilir; aboneniz olmayan geniş kitlelerce de fark edilmenizi sağlar.

Youtube reklamları, her türlü tanıtım, duyuru ve sosyal içerikli videolara ev sahipliği yaparak son günlerde popülaritesini oldukça arttıran Youtubeda video içeriklerinizin kitlelerle daha hızlı ve kolay buluşmasını sağlar. Sponsorlu içeriklere ek olarak platform popülaritesiyle ortaya çıkan influencer ve youtuberlar aracılığıyla da kullanıcılara iletmek istediğiniz duyuru, tanıtım ya da mesajı kolaylıkla ulaştırabilirsiniz. Sponsorlu içeriklerden farklı olarak yalnızca influencer, youtuber takipçilerinin görebileceği pazarlama içeriklerinde doğru influencerı ve doğru zamanlamayı seçmek oldukça önemlidir.

Neden Youtube Reklamları?

Youtube reklamı aynı anda milyonlarca insan tarafından izlenir ve bu reklamların kullanıcıları harekete geçirme oranı, diğer mecralara göre 23 kat daha fazladır. Kullanıcılar bu reklamları tamamen izlemese bile tanıtımı yapılan ürünle ilgili olarak işlem yapılma oranı 10 kat daha yüksektir. Youtube platformunun reklam için tercih edilmesinin bir diğer önemli nedeni, bu platformun kullanıcı oranıdır. Kısa sürede milyonlarca insana ulaşabilmenin en kolay ve etkili yoludur.

Youtube Reklamcılığının Faydaları Nelerdir?

Youtube reklamcılığının faydaları sektöre ve işletmelerin büyüklüğüne göre değişir. Küçük şirketler için örneğin youtube reklamcılığının maliyeti yüksek olabilir. Özellikle bu alana yapabilecek çok yüksek sermaye yatırımınız yoksa, beklediğiniz geliri elde edemeyebilirsiniz. Bu tarz durumların dışında youtube reklamcılığının birçok önemli faydası olduğundan da bahsetmemiz gerekir. Bu faydalar;

  • Youtube da aktif olarak 1 milyardan fazla aktif ziyaretçi vardır. Bu da inanılmaz büyüklükte bir ziyaretçi ve potansiyel müşteri anlamına gelir.
  • Youtube aynı zamanda kullanıcılarının tercihleri, fikirleri ve ihtiyaçlarına yönelik önemli bir bilgi birikime sahiptir. Bu da reklam çalışmalarında en doğru kitleyi bulabilmenizi sağlar.
  • Reklam kampanyaları ile birlikte son derece önemli raporlar alınır. Bu sayede de aslında yapılan çalışmalardan nasıl etkileşim alındığı ve nasıl bir çalışma yapılması gerektiğine karar verilebilir.
  • Youtube reklamlarınızı istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz. Potansiyel müşterilerinize göre istediğiniz zaman reklamlarınızı değiştirebilirsiniz.

Youtube Reklam Çeşitleri

Youtube reklam çeşitleri, firmanız için ürün ve hizmet tanıtımında, web sayfalarınızın tanıtımında sizlere fayda sağlayan uygulamalardır. Youtube servisi üzerinde verebileceğiniz reklam çeşitlerine değineceğiz. Youtube reklam çeşitleri şöyledir;

Görüntülü Reklamlar

Banner şeklinde videonun içinde ya da yanında gösterilecek reklam türleridir.  Bu reklamlar öne çıkan videoların sağında ya da video önerileri listesinin hemen üzerinde çıkan reklam türleridir. Daha büyük oynatıcılarda ise hemen oynatıcının alt kısmında ortaya çıkabilir. 300×250 ya da 300×60 çözünürlükte görselle verilebilen reklamlardır. Ayrıca masaüstü bilgisayarlar için tercih edilen bir reklam modelidir.

Yer Paylaşımlı Reklamlar

Youtube her gün milyonlarca ziyaretçisi olan bir sosyal ağdır. İzlediğiniz videoların beşte birlik bölümünde gösterilen şeffaf yer kaplayan reklamlar olarak açıklanabilir.  Bu reklamlar genelde videoların alt bölümlerinde ortaya çıkar ve sağ üst kısmında çarpıya basıldığında kapanır. Masaüstü bilgisayarlar için kullanılabilen reklam türüdür. 468×60 ya da 728×90 görseller verebileceğiniz reklamlardır. Ayrıca metin reklam olarak da oluşturabilirsiniz.

Atlanabilir Video Reklamlar

Youtube uygulaması üzerinde en çok tercih edilen reklamlardır. Özellikle önemli markalar bu reklamları kullanmaktadır.  Bu reklamlar bölgesel kullanıcılar için de geliştirilebilir. Atlanabilir yapıya sahip video reklamlar izleyicilerin isteğe bağlı olarak 5 saniye sonra atlayabileceği yapıdadır. Ana videodan önce eklenebilir. Ayrıca belli uzunlukta videoların içine de ekleyebilirsiniz. Az da olsa video sonlarında da tercih edilmektedir.

Bu seçenek etkin hale getirildiğinde art arda oynatılan atlanma özelliğine sahip ve bumper reklamlar karşınıza çıkabilir. Bazı uygulamalarda 2 tane reklam da verilebilir. Bu reklamlarla fragman paylaşımı yapabilir ve ürün ile hizmet tanıtımı gerçekleştirebilirsiniz. Video oynatıcı içinde kullanılan reklamlardır. Masaüstü bilgisayar, tablet ve akıllı telefon, televizyon ve oyun konsollarında görüntülenme özelliği olan en etkili reklamlar arasındadır.

Atlanamayan Video Reklamlar

İş ortaklığı içeriklerini izleme anında videodan önce, video oynatılırken ve videodan sonra gösterilebilen reklam türleridir. 2018 yılının Ocak ayından itibaren masaüstü bilgisayar ve mobil cihazlarda 15-20 saniyeye kadar gösterilebilen reklamlardır. İzleyiciler seçtikleri videodan önce reklam izleyebilirler. 300×60 piksel boyutlarında küçük reklamlar gösterme şansınız da vardır. Bu reklamları gösterme zamanı ve kullanıcı kitlesi sizin tarafınızdan belirlenir. Bu reklamın atlanabilir reklamlardan tek farkı izleyicilerin sonuna kadar reklamı izlemek zorunda olmasıdır. Video oynatıcıda gösterilen bu reklamların süresi bölgesel olarak değişir. Masaüstü ve mobil cihazlar için uygun reklam türlerindendir.

Bumper Reklamlar

Bir video oynatılmadan önce görüntülemenin başlayabilmesi için 6 saniyeye kadar süren ve atlanamayan reklamlardır.  Bu özellik etkin hale geldiğinde arka arkaya oynatılan bumper reklamları izleyicilerin sonuna kadar izlemesi gerekir. Bu reklam türü de masaüstü cihazlar ve mobil cihazlar için uygundur.  Bumper reklamlar izleyicilerin karşısına video oynatıcı alanında çıkar. Reklam uzunluğu 6 saniyeden fazla olamaz.

Sponsorlu Kartlar

Özellikle firmalar tarafından sıklıkla tercih edilen reklam ürünlerdir. En çok e ticaret siteleri tarafından tercih edilen reklam modelidir. Bir videoda öne çıkan ürünleri gösterebileceğiniz reklamlardır. Genelde videoyla alakalı olan içeriklerin gösterildiği reklam türüdür. Bu reklamın bulunduğu videoyu izleyen kullanıcılara birkaç saniyelik olacak şekilde kart bilgisi çıkar. İzleyiciler kartları incelemek amacıyla videonun sağ üst köşesinde yer alan simgeye tıklayarak işlem yapabilirler.

Sponsorlu kartlar hem masaüstü bilgisayar hem de mobil cihazlar için uygun olan reklam türleridir.  Kart boyutları değişiklik göstermektedir.

Genel olarak süresi 30 saniye civarında olan videolarda atlanamayan reklam, atlanabilir reklam ya da bumper reklam sunulmamaktadır.  Reklamlar sayesinde etkileşimi arttırabilir ve ürün ile hizmetlerinizi pazarlayabilirsiniz.

YouTube Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Youtube reklam kampanyası oluşturmak istediğinizde öncelikle Youtube üzerinden hangi konularda reklam verebileceğinizi bilmeniz gerekir. Youtube üzerinden reklam vermek marka bilinirliliğinin artmasına, tüketicinin satın alma kararını etkilemeye ve satışların genel olarak artırılmasına yönelik yapılır. Bu noktada reklam vermek isteyenlerin sırasıyla;

  • Marka Bilinirliği Oluşturmak: Ürününüz hakkında henüz bilgi sahibi olmayan insanlar için tanıtmanız gerekir. Bu noktada özellikle benzer ürünlerin hangi kitleye hitap ettiğini tespit etmeli ve buna göre çalışmalar yapmalısınız.
  • Alıcı Kararlarını Etkilemek: Ürünün neden tüketici için en iyi seçim olacağını doğrulayacak olan videolardan yararlanın. Bunun için markanıza kanıt olabilecek söylemleri tercih edebilirsiniz.
  • Satışları Büyütmek: ilk olarak hedef kitlenize yönelik çalışmalar yaptıktan sonra, daha önce hiç hedefiniz olmayan kitlelere yönelik çalışmalara başlamanız gerekir. Bunun için başla alıcılarla bağlantı kurmaya ve satışlarınızı artırmaya çalışın.
  • Marka Sadakatini Artırmak: Müşterilerinizin satın aldıkları ürünler hakkında konuşmasını ve yorum yapmasını sağlayın. Böylece müşterilerinizin güvenini kazanabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

YouTube reklamcılığı nedir?

Youtube reklamcılığı dünyanın en önemli platformlarından biri olan Youtube üzerinden markaların hedef kitlelerine ulaşabilmek, abone ve takipçi sayılarını artırmak, daha fazla izlenme elde etmek ve genel olarak marka bilinirliliğini artırmak için yapılan bir tür dijital pazarlama yöntemidir.

YouTube reklam verme kaç TL?

Youtube reklam seçeneğinin tercih edilmesindeki en önemli etmenlerden biri reklam fiyatlarının ekonomik olmasıdır. Özellikle geleneksel reklam seçeneklerine oranla Youtube reklamları son derece ekonomiktir. 30 saniye ve üzeri izlenmeler ve arama sonuçlarında çıkan reklamlarınız için her görüntüleme için ortalama 5-10 kuruş arası ödeme yaparsınız.

YouTube reklamları etkili midir?

Youtube aynı anda milyonlarca insana ulaşılabilen son derece önemli bir platformdur. Bu platformda yer alacak olan bir reklam da doğal olarak hedef kitleler üzerinde olumlu etkiler yaratır.

Yorum Yapın

Web Tasarım Başvuru
Web Tasarım Hizmeti
Modern, şık ve SEO uyumlu web sitenizi oluşturmak için başvurun.
Cart (0 items)

Create your account

Dijitasyon Destek

Genellikle bir kaç dakika içerisinde cevap verir